ALGEMENE VOORWAARDEN

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle activiteiten van de coach. De coach zal de cliënt, voor het aangaan van de samenwerking, steeds doorverwijzen naar deze algemene voorwaarden. Van zodra een cliënt een afspraak boekt, wordt er vanuit gegaan dat de cliënt deze algemene voorwaarden heeft gelezen en goedgekeurd. Van deze voorwaarden kan alleen na overleg schriftelijk worden afgeweken.
 

 

Artikel 1 – Identiteit van de coach

  • Coach: Tessy Troubleyn

  • Maatschappelijke zetel: Franklin Rooseveltlaan 6,1800 Vilvoorde

  • Telefoonnummer: +32 485 70 84 34

  • E-mailadres: tessy@tessytroubleyn.be

  • Rekeningnummer Tessy Troubleyn: BE62 0018 9598 7561

  • Ondernemingsnummer: BE 0757 813 290 


Artikel 2 – Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle activiteiten van de coach, Tessy Troubleyn, dus inclusief elke mondelinge en schriftelijke overeenkomst tussen de coach en de cliënt. De cliënt wordt in deze algemene voorwaarden gedefinieerd als iedere natuurlijke of rechtspersoon die gebruik maakt van de diensten van Tessy Troubleyn.

2. Onder mondelinge en schriftelijke overeenkomst wordt verstaan elke inschrijving per e-mail of enige andere geschreven communicatievorm (facebook, whatsapp, sms, …) of mondeling per telefoon, of face-to-face.

 


Artikel 3 – Inschrijving

De inschrijving voor een opruimsessie geldt als definitief van zodra de cliënt een bevestigingsmail ontvangt van de coach, als reactie op een gemaakte afspraak door de cliënt (via e-mail, via sms, via Whats App, mondeling of via telefoon) waarin de dag en het uur van de (eerste) sessie steeds zal vermeld staan.

 


Artikel 4a - Opruimsessies / opruimpakketten bij je thuis

- De cliënt wordt steeds persoonlijk door Tessy Troubleyn begeleid.

- Elke opruimsessie start op het afgesproken uur.

- De opruimsessies vinden steeds plaats op de afgesproken locatie.

- Tijdens de opruimsessies richt de cliënt zich op de eigen bezittingen. De bezittingen van kinderen en partner worden niet aangepakt, tenzij zij hiervoor uitdrukkelijk de toestemming hebben gegeven. Voor gemeenschappelijke bezittingen kan een uitzondering gemaakt worden en zal de coach de nodige instructies en werkomstandigheden steeds meedelen.

- Het is aan te raden om tijdens de opruimsessies zo min mogelijk gestoord te worden.  Op deze manier kan de cliënt geheel focussen op het eigen opruimproces zodat er een goed resultaat kan bereikt worden.


Artikel 4b - Opruimsessies online

- De cliënt wordt steeds persoonlijk door Tessy Troubleyn begeleid.

- Elke opruimsessie start op het afgesproken uur.

- De opruimsessies online gebeuren via zoom. Doorgaans wordt er op voorhand even kort getest of alles optimaal kan verlopen.

- Tijdens de opruimsessies richt de cliënt zich op de eigen bezittingen. De bezittingen van kinderen en partner worden niet aangepakt, tenzij zij hiervoor uitdrukkelijk de toestemming hebben gegeven.

- Het is aan te raden om tijdens de opruimsessies zo min mogelijk gestoord te worden.  Op deze manier kan de cliënt geheel focussen op het eigen opruimproces zodat er een goed resultaat kan bereikt worden.



Artikel 5a – Annulatie door de cliënt

Indien de cliënt een afspraak voor een opruimssessie wenst te annuleren geldt:

Na inschrijving bent u gedurende 21 dagen gerechtigd uw inschrijving kosteloos te herroepen. Dit dient door middel van schriftelijke annulering plaats te vinden. Wanneer de opruimsessie binnen 21 dagen na inschrijving begint, stemt u ermee in dat u afziet van de bedenktijd.

  • Bij annulering van uw inschrijving voor een opruimsessie tot drie weken voor aanvang van de geplande sessie, wordt te allen tijde € 50,- aan administratie-, reserverings- en voorbereidingskosten in rekening gebracht. Dit bedrag dient binnen de 7 dagen na de annuleringsdatum betaald te worden.

  • Annuleert u binnen drie weken voor aanvang van de training/workshop, dan wordt de helft van het totale factuurbedrag in rekening gebracht. Dit bedrag dient binnen de 7 dagen na de annuleringsdatum betaald te worden.

  • Annuleert u binnen 48 uur voor aanvang van de opruimsessie, dan bent u het volledige bedrag verschuldigd.

  • Uitsluitend schriftelijk annuleren is mogelijk. Telefonische annuleringen worden nadrukkelijk niet als geldige annuleringen aangemerkt.


Artikel 5b – Annulatie door de coach

Het is ten allen tijde mogelijk dat de coach een geplande sessie annuleert of verplaatst wegens onvoorziene omstandigheden, ziekte of overmacht. Als overmacht gelden alle omstandigheden buiten de wil van de coach, die niet te wijten zijn aan de fout van de coach en die van die aard zijn dat het vorderen van de naleving van de overeenkomst onredelijk dan wel onmogelijk is. In deze gevallen zal de coach zo spoedig mogelijk telefonisch contact opnemen met de cliënt en zal de coach nieuwe afspraakmomenten voorstellen. In bovengenoemde opgesomde gevallen is de coach niet gehouden tot naleving van de overeenkomst, noch tot betaling van enige schadevergoeding aan de cliënt.

 


Artikel 6 - Prijzen

Opruimsessie(s) bij je thuis:

De cliënt betaalt per opruimsessie (en dus niet per uur). Elke sessie duurt gemiddeld 5 uur. Soms zal het iets korter zijn. Opruimen kan namelijk fysiek en emotioneel inspannend zijn. De coach houdt hier graag rekening mee om een optimale kwaliteit per sessie te kunnen garanderen. Wenst de cliënt de opruimsessie toch vroeger te beëindigen, zal er niks in mindering gebracht worden en dient de cliënt het volledige bedrag van de sessie te betalen.

Sessies met andere duurtijd zijn uitzonderlijk mogelijk na voorafgaand overleg tussen coach en cliënt. Hiervoor geldt dan een uurtarief van 95 euro/u (incl BTW voor particulieren, excl BTW voor ondernemingen). .

De prijs voor een afzonderlijke opruimsessie zal steeds meegedeeld worden tijdens de opstartsessie en zal nog eens extra per mail worden bevestigd. *


* Voor particulieren: alle prijzen zijn inclusief BTW en exclusief transportkosten (0,42€/km)

* Voor ondernemingen: alle prijzen zijn exclusief BTW en exclusief transportkosten (0,42€/km excl. BTW)

* Prijswijzigingen zijn ten alle tijde mogelijk en zullen steeds mondeling en schriftelijk worden meegedeeld aan de cliënt, maar zullen nooit worden doorgevoerd wanneer de tijd tussen een opstartsessie en eerste opruimsessie minder of gelijk aan 30 dagen bedraagt.



Opruimsessie(s) online:

Een opruimsessie online bedraagt minimum 1 uur. Wenst de cliënt de opruimsessie toch vroeger te beëindigen, zal er niks in mindering gebracht worden en dient de cliënt het volledige bedrag van de sessie te betalen. Sessies langer dan 1 uur zijn uiteraard ook mogelijk. Voor onlinesessies wordt een uurtarief van 85 euro/u (incl BTW voor particulieren, excl BTW voor ondernemingen) gehanteerd.


* Voor particulieren: alle prijzen zijn inclusief BTW

* Voor ondernemingen: alle prijzen zijn exclusief BTW

* Prijswijzigingen zijn ten alle tijde mogelijk en zullen steeds mondeling en schriftelijk worden meegedeeld aan de cliënt, maar zullen nooit worden doorgevoerd wanneer de tijd tussen een opstartsessie en eerste opruimsessie minder of gelijk aan 30 dagen bedraagt.


Artikel 7 – Facturatie

Opruimsessie bij je thuis:

Na elke opruimsessie zal u digitaal, via e-mail, een factuur ontvangen van de desbetreffende sessie. Op de factuur zal de prijs van de desbetreffende sessie worden meegedeeld. De toegestuurde factuur dient steeds betaald te worden conform de vermelde vervaldatum op de factuur (zie artikel 8 - betaling). (Eventueel is het mogelijk, om na elke sessie cash te betalen of via overschrijving op het rekeningnummer: BE62 0018 9598 7561. Vermeld dan steeds uw naam en de datum van de desbetreffende sessie.)

 

Opruimsessie online:

Wenst u een online opruimsessie? Vermeld dan steeds of u al dan niet een factuur wenst. Indien u een factuur wenst, dan kan u deze aanvragen en de factuur zal achteraf digitaal, via e-mail, verstuurd worden. Op de factuur zal de prijs van de desbetreffende sessie worden meegedeeld.



Artikel 8 – Betaling

Opruimsessie bij je thuis:

Betaling dient standaard steeds te gebeuren uiterlijk binnen de 15 kalenderdagen en voor een volgende (opruim)sessie plaatsvindt. Elke betaling met een achterstal van meer dan 15 kalenderdagen zal van rechtswege en zonder ingebrekestelling een verhoging van het factuurbedrag met zich brengen met een verwijlintrest van 12% op jaarbasis. Elke factuur die op de vervaldag niet betaald is, zal met 15% verhoogd worden met een minimum van 80 € als forfaitaire en onverminderbare schadeloosstelling, zonder voorafgaande ingebrekestelling.  Portkosten en kosten van administratieve aard zullen eveneens in rekening gebracht worden ten belope van de werkelijk gemaakte kosten. Deze kosten (administratie, port, schadeloosstelling en interesten) zullen altijd gefactureerd worden.


Opruimsessie online:

Betaling dienst steeds te gebeuren alvorens de online sessie plaatsvindt op het volgende rekeningnummer: BE62 0018 9598 7561. Vermeld steeds uw naam en de datum van de desbetreffende sessie. Het is eveneens mogelijk om onmiddellijk na de sessie te betalen met de bankapp (QR-code).



Artikel 9 – Klachten

Eventuele klachten over de dienstverlening dienen zo snel mogelijk en in elk geval binnen de 8 dagen na de sessie schriftelijk worden meegedeeld.  In elk geval blijft de verantwoordelijkheid van de coach beperkt tot het bedrag van de desbetreffende sessie.

 


Artikel 10 – Beëindiging van de overeenkomst door de coach

Indien de coach van mening is, om welke reden dan ook, de cliënt niet langer te kunnen begeleiden tijdens zijn/haar opruimtraject dan heeft de coach het recht de sessie / samenwerking vroegtijdig te beëindigen. De coach zal, in dat geval, enkel de uren aanrekenen die daadwerkelijk gepresteerd zijn.



Artikel 11 – Aansprakelijkheid

De coach kan adviseren maar de cliënt is altijd zelf verantwoordelijk voor de selectie die hij/zij maakt tijdens de opruimsessies en neemt altijd de finale beslissing over wat wordt weggegooid. Dit wil zeggen dat de coach in geen enkele situatie aansprakelijk kan gesteld worden voor directe of indirecte schade, emotionele schade of schade voortvloeiend uit beslissingen van de cliënt.

De aansprakelijkheid van de coach is bovendien beperkt tot het bedrag dat verzekerd is onder de verzekering ‘beroepsaansprakelijkheid’, afgesloten bij verzekeringskantoor Dervaux Rubens. Dit geldt voor schade aan personen of zaken, aangebracht door de coach tijdens het uitvoeren van de diensten, op voorwaarde dat de cliënt binnen de 8 dagen de schade schriftelijk meldt bij de coach. Alle schriftelijke communicatie na 8 dagen doet het recht op schadevergoeding vervallen.

 


Artikel 12 – Intellectuele eigendom

Alle auteursrechten of andere intellectuele eigendomsrechten verbonden aan om het even welk document of product, digitaal en niet digitaal, dat door de coach is ontwikkeld, blijft de exclusieve eigendom van Tessy Troubleyn. De cliënt krijgt het volledige gebruiksrecht van alle documenten en producten die tijdens de opruimsessies zijn overhandigd maar kan deze behoudens uitdrukkelijke en schriftelijke goedkeuring van Tessy Troubleyn nooit op welke manier ook laten gebruiken door derden, noch reproduceren, kopiëren of in enige andere vorm verspreiden.

 


Artikel 13 – Privacy en vertrouwen tijdens de sessies

De coach verbindt zich er uitdrukkelijk toe de privacy van elke cliënt te respecteren. De coach zal hiervoor nooit in het bijzijn van anderen de naam van de cliënt noemen. Ook zal visueel materiaal dat gemaakt is tijdens de opruimsessies enkel overhandigd worden aan de cliënt en dus nooit zonder toestemming van de cliënt publiekelijk gemaakt worden.

 


Artikel 14 – Toepasselijk recht en bevoegde instanties

Deze algemene voorwaarden en de relatie tussen de coach en de cliënt worden beheerst door het Belgisch recht. Elke betwisting zal uitsluitend worden voorgelegd aan de Hoven en Rechtbanken van Brussel, Nederlandstalige sectie (naargelang het bedrag van het geschil, Handelsrechtbank, de Rechtbank in Eerste Aanleg of Vredegerecht van het eerste kanton, Nl sectie).